Ne yeseniz de doymuyor, yemeklerden sonra tatlı krizlerine mi giriyorsunuz? Peki, yaşadığınız bu açlık krizlerini bastırmanın yolları olduğunu söylesek?

Sık yaşanan açlık krizleri ve yeme atakları çağımızın önemli bir problemi olan obezite ile diyabet gibi kronik hastalıklara zemin hazırlayan ciddi bir problem. İşte bu açlık krizlerini önlemenin 10 yolu;

Rafine karbonhidratlardan uzak durun! Rafine karbonhidratlar kan şekerinde ani yükseliş ve sonrasında düşüşlere sebep oluyor.
Öğün sayısı ve sıklığına dikkat! Acıkmadan yemek yemeyin. Ancak yeme atağı yaşayacak kadar da aç kalmayın. Sık öğün yapmak daha fazla yemenize sebep oluyorsa seyrek öğün yapın, sık sık atıştırmaktan kaçının.
Açlık hissettiğinizde 1 büyük bardak su için. Susuzluk hissi ile açlık hissi bazen birbirine karıştırılabiliyor. Dolayısıyla çok fazla yediğiniz günlerde çok az su içmiş olmanız muhtemel.
Diyetinizde posa içeriğini artırın. Posa içeriği yüksek besinler midenin boşaltılmasını geciktiriyor ve bu sayede ani açlık krizleri yaşamanızın önüne geçmeye yardımcı oluyor.
Her öğünde protein tüketin. Proteinlerin sindirim süresi uzundur ve açlık krizlerine yol açan kan şekeri dalgalanmaları yapmazlar.
Yemekten sonra 1 porsiyon meyve yiyin. Tatlı krizlerine giriyorsanız dengeli bir öğünden sonra yiyeceğiniz ve yaklaşık 60 kalori içeren bir elma sizi 600 kalorilik bir cheesecake yemekten kurtarabiliyor.
Tarçın, kahve ve yeşil çaydan faydalanın. Tarçın, insülin duyarlılığı geliştirerek kan şekerini dengelemeye ve yeme ataklarını engellemeye yardımcı oluyor. Tarçını su veya çaya katabilir, meyve ya da yoğurdun üzerine serpebilirsiniz. Günde 1-2 fincan şekersiz kahve ve yeşil çay tüketimi de iştahı kontrol etmeye yardımcı oluyor.
Yeterli uyumaya özen gösterin. Yetersiz uyku iştah hormonlarını etkileyerek iştahı ve yemek yeme süresini arttırıyor.
Keyifli zaman aktiviteleri yapın. Hissettiğiniz açlık fizyolojik değil, duygusal bir açlık olabilir. Yemek yemeyi terapi haline getirmeyin. Duygusal açlığı doyuracak farklı aktiviteler bulun.
Haftada en az 150 dakika egzersiz yapın. Düzenli fiziksel aktivite, yeme ataklarına sebep olabilen insülin direncini kırmada en az ilaç ve diyet kadar etkili oluyor.