Baş ağrısı global anlamda kronik bir sorun haline geldi. Kronik baş ağrısı çekenlerin oranının yüzde 70’lere vardığı tahmin ediliyor. Dünya Sağlık Örgütü de bu konuda alarm vermiş durumda. Önüne geçmenin yollarını bulmaksa sebeplerini anlamaktan geçiyor. Susuz kalmak ya da yorgun olmak artık klişeleşmiş nedenler arasında… Peki biz farkında olmadan baş ağrımızı tetikleyen sinsi sebepler neler?

 

  • Düzensiz uyku baş ağrınızı tetikleyebilir. Bunun yerine günde 8 saat düzenli uyuyabilirsiniz.
  • Sizi strese sokan durumlardan sakının. Yoga, yürüyüş, yüzme gibi aktivitelerle kendinizi rahatlatmaya çalışın.
  • Öğünleri atlamak kan seviyenizde düşüşe sebep olur. Her 3-4 saatte az ama sık yemek yemek size iyi gelecektir.
  • Boynunuzu ve omuzlarınızı gerginleştirecek oturma pozisyonlarından kaçının. Koltukta otururken dik durmaya gayret edin.
  • Mayalı, füme ya da yoğun olarak marine edilmiş, yıllandırılmış ve konserve yiyecekler de baş ağrısı yapıyor, dikkat!
  • Şiddetli ve parlak ışıklar baş ağrısına sebep olabiliyor. Diğer yandan göz bozukluğu, diş çürüğü, sinüzit, boyun fıtığı ve anemi de baş ağrısı yapabiliyor.
  • Her sabah mutlaka kahve içiyorsanız ve bir sabah bu rutininizi bozduğunuzda başınız ağrıyabilir. Dahası alkol tüketimi son yıllarda baş ağrısını en sık tetikleyen sebepler arasında gösteriliyor.