Evden çalışıyoruz, ancak hiçbir şeye yetişemiyoruz. İşlerinize odaklanmak ve bitirmek için sürekli dikkat etmek çok önemlidir. İşte odaklanmak için 5 ipucu!

 

Önceden planlayın ve organize olun

Organize olmak evde çalışan anne için hayati bir beceridir. Önceden plan yapar ve rutinlerinizi düzene sokarsanız, bir şeyler unutma stresi yaşamaz ve daha az huzursuz hissedersiniz.

 

Sınırlarınızı belirleyin

Özellikle çalışan anneler birçok rol oynar ve hepsinde en iyisi olmak ister, anne, çalışan ve eş rollerini yerine getirmeye çalışmak sizi hayır diyemez hissine yol açar. Ancak çalışan bir anne herkesin isteklerine evet demek zorunda değil. Aslında, başarı hayati olmayan sorumluluklara “hayır” diyebilmek, çalışan bir annenin hayatındaki diğer şeylere evet diyebilmesini sağlar.

 

Sevdiklerinizle bağlı kalın

Sınırları belirlemek hayati olmakla birlikte, çalışan annelerin çocuklarıyla bağlantıda kalmaları da aynı derecede önemlidir. İhmal edilen çocuklar daha fazla hareket etme eğilimindedir ve çocuklarına yeterince vermediklerini düşünen çalışan anneler stresli ve suçlu hissetme eğilimindedir, bu nedenle güçlü bir bağlantıyı sürdürmek hem duygusal olarak yararlı hem de sadece pragmatiktir.

Neyse ki, stresi azaltmak çocuklara daha az vermek anlamına gelmez. Keyifli bir etkinlik yapmak için birlikte odaklanmış zaman geçirmek, stresin azaltılması için bir yol olabilir.

 

Kendinize iyi bakın

Bildiğiniz gibi, fiziksel ve duygusal olarak en iyi durumda değilseniz, işinizde veya çocuklarınızla en iyi performansınızı göstermeyeceksiniz.

Çocuklarınıza ellerinden gelenin en iyisini vermek ve çalışmak için gereken dayanıklılığı ve odağı korumak için kendilerine bakmaları önemlidir: bol miktarda uyku, sağlıklı yiyecek ve en azından biraz “kesinti”.

 

Stres yönetimine odaklanın

Çalışan anneler stresli olduklarında, genellikle çocuklarıyla daha az bağlantı kurabilir veya işlerine odaklanamazlar, bu da çocukların harekete geçmesine, yaptığınız işlerde hatalara neden olur. Bu nedenle, stres yönetimi konusunda proaktif bir duruş sergilemek oldukça önemlidir.

 

Nefes egzersizleri, meditasyon, yoga ve düzenli egzersiz gibi uzun vadeli destekleyici stres yönetimi stratejileri çalışan anneler ve aileleri için stresi önemli ölçüde azaltabilir.

 

Küçük bir ipucu

Çalışan anneler için bu stres yönetimi uygulamalarına ek olarak, çocukların stresini de akıllarında tutmaları önemlidir (ama genellikle göz ardı edilir). Küçük çocuklar bile derin nefes alma, anne ile sessiz zaman ve meditasyon gibi stres giderici uygulamalardan yararlanabilir. Anneler ve küçük çocuklar birbirine uyum sağlayacakları için, birindeki stresi azaltmak hem anneye hem de çocuğa yardımcı olur.