Panik atağın ne zaman ya da nerede gerçekleşeceğini bilemezsiniz.

Kalbinizin atışı ve nefesiniz hızlanmaya başladığında paniğe odaklanmak ve kendinizi sakinleştirmek için savaşmak çoğu zaman ortaya çıkan ateşi besleyebilir.

İçgüdü size durumdan kaçmanızı ve kontrolün altında kalmanızı söyleyebilir. Ancak bunun endişenizi azaltması muhtemel değildir.

Panik atak saldırısından kendinizi korumak için şu ipuçları size yardımcı olacaktır:

Panik atak riski ile ilgili kendinize dair bir analizini yapın. Mesela nerelere gittiğinizde panik atak yaşadığınızı ya da ne zaman bunun olduğunu, ataktan önce hangi belirtileri verdiğini analiz edin.

Panik yaşadığınız anda kendinizi gevşetin veya rahatlatmaya çalışın. Bu size kaçmamayı, gelen atağı göğüslemeyi öğretecektir.

Kendinizle meşgul olmanıza veya sizi tek başınıza kalmaya iten bir yaşam tarzı ya da çevre, hastalanma veya mevcut rahatsızlığınızı devreye dokma riski yaratır. Bu nedenle çevrenizle ilgilenin ve dış dünya ile ilişkinizidaha cazip hale getirin.

Panik atak rahatsızlığının olduğunu saklamak için genelde insanlar eve kapanır ve sosyal ortamlardan kendilerini soyutlarlar. Bu ise panik atakları daha fazla artırmaktan ve hayatı kendileri için çekilmez kılmaktan başka bir işe yaramaz. Bir sosyal ağ yarstmaya çalışmak yararlı olacaktır. Bu hem kendi problemlerinizden uzaklaşmayı, hem de hayatı daha pozitif değerlendirmenizi sağlayacaktır.

Sinirli ve hassas insanlar, panik ataklara daha çok yakalanırlar. Bu yüzden yaklaşım ve davranışlarınızı değiştirmek riski minimuma indirecektir.

Beslenme de bir diğer dikkat edilmesi gereken konu.  Şeker ve kafein tüketimini, sigarayı azaltmak; sebze – meyve ağırlıklı düzenli beslenmeye geçmek, kalsiyum ve vitamin alımına dikkat ederek, sık sık ama az az yemek gerekir. B vitamini eksikliği panik atak oluşumunda etkilidir. Ayrıca korkulan yerlere gidilmeden önce; elma, armut, portakal, kavun, kivi, vs. yemek uygun olacaktır.

İletişim kanallarından kötü haberleri dinlemek yerine, müzik dinleyerek ya da spor yaparak güne başlamak çok daha keyif verecektir.