Vücudunuzda modunuzu ve kilonuzu etkileyen hormonları ve onları nasıl dengeleyeceğinizi biliyor musunuz?

İnsülin: Şeker hastalığıyla ilgili olan insülin dalgalanmaları; kilo artışı, letarji, uykusuzluk, sinirlilik, sersemlik ve beyin sisine neden olabilir.
Kortizol: Bu stres hormonu uyku yoksunluğu, kaygı, açlık çarpması, düşük libido ve yüksek miktarda salınırsa kilo alımına neden olabilir.
Ghrelin: Bu açlık hormonu, uykusuzluğun etkisiyle yükselir; vücudunuzun yağ depolamasına ve tatmin edici bir yemekten sonra bile yiyecek istemenize neden olur.
Leptin: “Tokluk hormonu”  olarak bilinen bu hormon iş ve enerjiyi düzenler. Fakat uykusuz kalırsanız leptin salgılanmasında sorun yaşayabilirsiniz.
Adiponektin: Bu hormon yağ yakmada çok önemli bir rol oynar. Sahip olduğunuz adiponektin ne kadar çok yağ yaktığınızı gösterir. Koyu yapraklı yeşilliklerde, avokadoda ve balıklarda bulunan magnezyum, adiponektin düzeylerini artırabilir.
Doğru gıdalarla sağlıklı beslenme, stres yönetimi, yoga ve derin nefes egzersizleriyle hormonlarınızı kontrol altına alabilirsiniz.