Gençlikte alınacak basit önlemlerle yaşlılık dönemini sağlıklı geçirmek mümkün!

Günümüzde gerek tıpta gerekse teknolojideki hızlı gelişmeler, yaşam süresini de hayli yukarı çekti. DSÖ artık 66-79 yaş arasını orta yaş, 80-99 yaş arasını da yaşlı kabul ediyor. Yaşlılık dönemini sağlıklı geçirmek için alabileceğiniz önlemler şöyle;

Dans edin! Avrupa ve Uzakdoğu ülkelerinde müzik eşliğinde dans etmenin sağlıklı yaşlanmaya olan etkisi uzun yıllar önce kanıtlanmış.
Düzenli egzersiz yapın! Düzenli egzersiz ve düzenli nefes alıp verme sayesinde akciğerde biriken karbonmonoksit ve toksik karbon gazları dışarı atılıyor. Kalp kası gençleşirken, antioksidan sistemi daha rahat çalışıyor.
Kaliteli uyuyun! Yaşlılarda 5-6 saatlik kaliteli uyku bağışıklık sistemini güçlendiriyor, derin uyku sırasında beyinden salgılanan melatonin hormonunun salınması ile vücut rahatlıyor, antioksidan sistemi devreye girerek toksinlerin vücuttan atılmasına olanak sağlıyor.
Beyaz undan kaçının! Beyaz ve rafine gıda insülin salgısını artırırken, karaciğer yağlanması ve obeziteye neden oluyor. Bu durum damar sertliği, kalp hastalıkları, diyabet ve kanser riskini artırıyor.
Tuzu kısıtlayın! Tuz tüketimini kısıtlayarak hipertansiyonla mücadelede önemli bir adım atabilir, yaşlılık döneminde sağlığınız için önemli bir soruna ön ecen tedbir alabilirsiniz.
Düzenli kontrol yaptırın!
Düzenli muayene ve tetkiklerin doğru zamanda yapılmasıyla birçok ölümcül hastalıktan kurtulmak mümkün.
Sigara ve sigara dumanından uzak durun! Yaşlılıkta sigara içme ya da sigara içilen ortamlarda bulunma, yaşlılık sürecini hızlandırır, tedavi olanaklarını zorlaştırır, nefes darlığı, çeşitli kanserler, kalp hastalıkları gibi önemli hastalıkların ortaya çıkmasını da tetikler.
Bol bol su için!
Mutlaka günde 1,5-2 litre su tüketin. Su ile karaciğer, bağırsak ve böbreklerden toksinlerin atılımı kolaylaşıyor.
Grip ve zatürre aşısı yaptırın! Son yıllarda grip ve zatürrenin görülme sıklığı giderek artıyor. Özellikle riskli olarak kabul edilen kişilerin (çocukluk çağı, 65 yaş ve üstü, kronik kalp, diyabet, KOAH ve astım hastaları) hekimine danışarak aşı yaptırması önemli.
Olumlu düşünün! Zihninizi dinlendirin, olumlu düşünün. Stresinizi yönetemiyorsanız gerektiğinde bir uzmandan yardım alın. Yoga ve gevşeme egzersizleri yapın. Müzik ve resimle ilgilenin.