Kadın Sağlığı Erkek Sağlığı

Kadınlar İçin Gerekli Vitaminler

Her kadının sağlığı için günde belli bir miktarda vitamin alması gerekmektedir.

Kadınların sağlıklı yaşamı, vücudun ihtiyaç duyduğu şekilde vitamin takviyesi gerekir. Güzel saçlar, enerjik ruh hali, kilo verme, sağlıklı cilt için kadınların hayat kalitesini artıran vitaminler kullanılmasında fayda var.

Vitaminler, vücuttaki birçok faaliyeti başlatıp sürdürmeyi sağlar. Bu vitaminlerin bazılarının öncü maddeleri vücutta bulunuyor ve aktif vitamine dönüştürülerek kullanılıyor. Bazıları ise az miktarda da olsa vücutta sentezlenebiliyor. Ancak insan metabolizması için, doğal olarak vücutta üretilen vitaminler yetersiz kalıyor ve mutlaka dışarıdan sağlanması gerekiyor. Bu nedenle özellikle besinlerle vitamin alımı hayati önem taşıyor.

Vücudumuzun sağlıklı işleyebilmesi ve bunu koruyabilmesi için besinlerden alınan vitaminler yeterli olmayabiliyor. Bu yüzden sizler için faydalı olabilecek gıda tavsiyelerini aşağıda sıraladık.

Kalsiyum:
Kadınlar yaşlandıkça kemik kütleleri azalır. Bu durumda kadınların osteoporoz yani kemik erimesi riskini azaltması için kalsiyum alımını arttırması gerekir. Bir kadının yaşına bağlı olarak günlük 1000-1500 mg kalsiyum alması gerekiyor. Bu günlük ihtiyacı gidermek için süt ve soya ürünleri, taze portakal suyu tüketimine ek olarak kalsiyum takviyeleriyle desteklemeleri yeterli olacaktır.

B Vitamini:
Özellikle yaş aldıkça, D vitamini gibi B vitamini de besinlerin emilim yeteneğinin azalması nedeniyle tüketilmesi gereken bir takviye haline geliyor. B vitaminlerinden B6 vitamini kırmızı kan hücresi oluşumunu sağlarken, B12 vitamini ise bu kırmızı kan hücresi çoğalmasına katkıda bulunur.

Omega 3 ve Balık Yağları.
Balık yağı; omega-3 yağ asidi, D vitamini ve DHA içerikleri ile zengin bir besindir. Artrit, yüksek kolesterol ve kalp hastalıklarına iyi gelen balık yağları, derin deniz balıklarında, diğerleri ile karşılaştırıldığında daha çok bulunur. Östrojen seviyesini sabitleme özelliği ile adet dönemlerinizi daha kolay atlatmanızı sağlayacaktır. Somon ve ton balığında yüksek oranda Omega 3 olduğunu belirten uzmanlar, her gün tüketilmesi halinde kandaki civa oranını yükselteceği için haftada 1 tüketilmesinin yanı sıra dışarıdan alınacak Omega 3 takviyesiyle tüketilmesi gereken orana ulaşılabileceğini belirtiyor. Kan değerini negatif etkilemeyen bu durumun yanı sıra Omega 3 metabolizmanın normal işleyişi için de önemlidir.

Folik Asit:
Hamile ya da gebeliğe hazırlık döneminde olan kadınlar için folik asit önemli takviyelerden biridir. Bu dönemde azalan B vitamini eksikliği bebeğin beyin ve omurilik yapısında oluşabilecek bazı olumsuz etkiler yaratabilir. Bu dönemde tüketilmesi gereken diğer gıdalar ise portakal suyu, fasulye, yeşil sebzelerdir.